Coś na ząb... Perfekcyjna Pani Domu

Tarta z kurczakiem, cukinią i papryką

13:26Unknown

Postanowiłam wczoraj upichcić jakiś zdrowy obiadek i tak dla odmiany wymyśliłam sobie tartę.
No dobra, po prostu miałam w lodówce ciasto francuskie i nie wiedziałam co z nim zrobić.
W internecie można znaleźć miliony przepisów, i nie wiem, czy ja nie potrafię dobrze szukać, czy po prostu jestem strasznie wybredna, ale jakoś nie potrafiłam znaleźć żadnego, który zadowoliłby moje rozpieszczone kubki smakowe i jednocześnie dogadał się ze składnikami, które zamieszkiwały akurat moją lodówkę.
Tak więc postanowiłam zaimprowizować. I powiem Wam, że wyszło przepysznie. Nawet rozwydrzony kulinarnie P. nie marudził. (Prawie) Perfekcyjna Pani Domu!

Przepis nie jest jakiś wyszukany, a składniki górnolotne, więc nie oczekujcie cudów. Zwłaszcza, że dopiero zaczynam bawić się w gospodynię domową (jeeej jak to brzmi). Ale i tak jestem dumna, że wszystko sama wymyśliłam, przygotowałam i w dodatku wyszło naprawdę smacznie! :)

Składniki (2 porcje):
- ciasto francuskie
- 1 pierś z kurczaka
- pół papryki
- pół cukinii
- pół cebuli
- 4 jajka
- kawałek nietłustego boczku (dla smaczku)
- 100 ml jogurtu naturalnego (może być też śmietana)
- sól
- pieprz
- słodka i ostra papryka
- przyprawa do kurczaka
- oliwa
- 20 dag sera żółtego

Przygotowanie:

1. Pierś pokroić w cienkie plasterki, obtoczyć w przyprawie do kurczaka i delikatnie podsmażyć na oliwie. Tylko tak, żeby zrobił się biały po obu stronach (dzięki temu po upieczeniu będzie bardziej soczysty).

2. Paprykę i cebulę pokroić w cienkie paski, cukinię w plastry a boczek w małą kosteczkę i też lekko
    podsmażyć (dzięki temu będą bardziej miękkie).

3. Jajka roztrzepać (rozbełtać, skłócić - jak kto woli).

4. Ciasto francuskie rozprowadzić w naczyniu do tarty i lekko posmarować odrobiną roztrzepanych jajek. Wstawić na 4-5 min do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika ( można położyć na nie folię do pieczenia i nasypać trochę np. fasoli, żeby ciasto nie urosło zbytnio w na środku ).

5. Resztę jajek wymieszać z jogurtem i doprawić solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką.

6. Po 5 min wyjąć ciasto z piekarnika, poczekać chwilkę aż lekko ostygnie i wyłożyć na nim kurczaka i warzywa . Wszystko polać jajecznym sosem oraz posypać startym serem.

7. Wstawić do piekarnika na ok. 20 min.

8. Voila! Smacznego! :)








You Might Also Like

1 komentarze

Instagram

Formularz kontaktowy