codzienność Studia

#2 Yoga w domu.

21:42Unknown

Od razu przepraszam, że ostatnio bywałam tu dość rzadko, ale wiecie... studia. Trzeba się troszkę wdrożyć, nauczyć na czym to wszystko polega i przyłożyć od początku, żeby potem mieć łatwiej. Poza tym już od pierwszego tygodnia mieliśmy sporo zadań domowych, zresztą same zajęcia mam zwykle dość długo... Ale zaczynam powoli ogarniać wszystko i postaram się tu bywać częściej.

Zwłaszcza, że w końcu zapisałam się na zajęcia jogi! Karnecik studencki, który pozwala mi na chodzenie na wszystkie zajęcia, codziennie! Byłam dopiero 2 razy, nie jestem więc w stanie za dużo powiedzieć na ten temat, jednak na razie jestem bardzo zadowolona. Instruktorzy (przynajmniej Ci, których do tej pory poznałam) fajni, sposób prowadzenie zajęć też. Tylko trochę inny rodzaj jogi niż się przyzwyczaiłam i zazwyczaj praktykowałam w domu, ale w sumie... podoba mi się. Pozycje są dokładnie omawiane i tłumaczone, w każdą asanę wchodzimy bardzo powoli, po kilka razy. Generalnie zajęcia są spokojne. Można się wyciszyć i zrelaksować.

Ale nie o tym dzisiaj chciałam do Was pisać. :)
Oczywiście polecam zajęcia pod opieką instruktora, w studiu, co jest bezpieczniejsze i dzięki temu na pewno nauczycie się wszystkiego tak jak trzeba, nie zrobicie sobie krzywdy, ale jeśli mimo wszystko wolicie zacząć ćwiczyć w domu, wykopałam dla Was w internetach kilka bardzo fajnych filmików z różnymi rodzajami jogi, od sesji relaksacyjnych,  przez wzmacniające, odchudzające (tak joga też może wspomagać odchudzanie i utrzymanie szczupłej sylwetki!) po energetyczne i pobudzające. Znajdziecie tu zarówno treningi dla kompletnie początkujących jak i tych, którzy już co nieco ćwiczyli. Każdy znajdzie coś dla siebie! :)

JOGA DOMOWA
Treningi podzieliłam na 3 grupy ze względu na ich intensywność i przeznaczenie:

1. ENERGIA

Te treningi, dodadzą Ci energii i chęci do działania, sprawią, że się rozruszasz, rozgrzejesz i spalisz trochę niepotrzebnego tłuszczyku.






2. SIŁA
Tutaj wzmocnisz swoje mięśnie oraz ujędrnisz i wysmuklisz całe ciało.





3. SPOKÓJ
Dzięki tym sesjom uspokoisz umysł, odstresujesz się po ciężkim dniu, pozbędziesz się stresu i uciążliwych bóli głowy.



Nie martw się, jeśli nie wszystko od razu Ci wychodzi. Pozycje powtarza się setki razy, aby udało się ją wykonać ją idealnie. Do wszystkiego trzeba dojść pracą nad własnym ciałem i umysłem. Nie musisz się z nikim porównywać. To Twoja droga, Twoje ciało, Twoja sesja.
I pamiętaj! Pod żadnym pozorem nie rób nic na siłę. Na wszystko potrzeba czasu. A przesadzając możesz tylko zrobić sobie krzywdę. A joga nie jest po to, żeby dorobić się kontuzji. Wręcz przeciwnie. Aby pozbyć się różnego rodzaju bóli.

Tak więc rusz tyłek sprzed komputera i do roboty!

Miłego ćwiczenia!!

Oo a tak przy okazji to zapraszam na mojego instagrama. Nowe wyzwania, sporo się tam dzieje ostatnio, więc wpadajcie! :)
Buziaki.

You Might Also Like

1 komentarze

Instagram

Formularz kontaktowy